Nieuws

Share innovation. Shape tomorrow.

High Tech NL levert bijdrage aan succesvolle aanpak lerarentekort

Post Thumbnail

Op maandag 29 januari presenteerde regio Zuidoost-Nederland in Eindhoven de resultaten én toekomstplannen voor een regionale aanpak van het (bètatechnisch) lerarentekort. OCW-ministers Slob en Van Engelshoven namen de plannen voor meer circulaire carrières in het onderwijs in ontvangst en zegden hun steun voor de regionale aanpak toe. High Tech NL heeft dit initiatief met succes bij diverse bedrijven in Zuid-Oost Nederland onder de aandacht gebracht.

Op de drukbezochte bijeenkomst waren vertegenwoordigers van het onderwijs, bedrijfsleven, regionale overheid, lerarenopleidingen en verschillende ministeries aanwezig. Naast de ervaringen uit de pilot kregen zij ook de uitkomsten van het onderwijsdrijfverenonderzoek gepresenteerd. Uit dat onderzoek blijkt dat 40% van de niet-leraren interesse heeft om les te geven, maar niet altijd fulltime en voor de rest van hun werkzame leven.

“Om circulaire carrières mogelijk te maken hoeven we geen lange nota’s te schrijven, dat is gewoon een kwestie van doen”, stelde minister Van Engelshoven. Die handschoen pakten de regionale partners direct op: uit handen van Gerard Lenssen, directeur van de Pedagogisch Technische Hogeschool Fontys, ontvingen beide ministers de regionale aanpak met concrete vervolgstappen voor de toekomst,

Lees meer over de bijeenkomst

Contact

Wilt u meer weten over de Human Capital Agenda van High Tech NL? Neem contact op met Coen de Graaf, Program Director Human Capital Topsector HTSM: coen.de.graaf@hightechnl.nl of 06 – 238 893 11.

Downloads

Wij gebruiken cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren. Privacyverklaring
Cookies!! Ja natuurlijk gebruiken we die. Sommige om de website goed te laten functioneren andere om gebruikersgedrag in kaart te brengen. Lees meer over hoe wij cookies gebruiken en hoe u ze kunt beheren door op Instellingen te klikken. Vind je het allemaal een beetje overgehypte bangmakerij, klik dan op Alles Toestaan.